Misschien heb je weleens gedacht aan online marketing uitbesteden? Dit is erg handig als je online actief bent in de ecommerce bijvoorbeeld, omdat je zodoende succesvoller kan zijn in je niche en indien je je eigen webshop hebt, hierdoor meer klandizie werft. Een eigen webshop beginnen is een grote stap, die niet bij iedereen even goed past. Er komt best wat bij kijken, daarom is het goed om te reflecteren en erover na te denken of een webshop beginnen hetgene is wat goed bij je past door aan een aantal stappen te denken. Klanten van over de hele wereldEen webshop beginnen heeft als eerste voordeel dat je klanten werft van over de hele wereld. Je kunt natuurlijk als je net begint je focussen op bijvoorbeeld Nederland en als je merkt dat het goed loopt, dan kan je je webshop uitbreiden naar andere landen en eventueel zelfs buiten Europa. Dit zorgt op de lange termijn voor een veel hogere omzet, waardoor je succesvoller wordt in vergelijking met bijvoorbeeld het hebben van louter een fysieke winkel. Een fysieke winkel in combinatie met een webshop zou de ideale combinatie zijn, zodat je klanten kunt verwijzen naar de webshop en andersom. Geen limiet op openingstijdenDaarnaast is er nog een ander groot voordeel wat te maken heeft met de openingstijden van een webshop. Een webshop heeft eigenlijk helemaal geen openingstijden! Dit is erg handig want met een fysieke winkel ben wel namelijk wel gebonden aan bepaalde tijden. Dit zorgt ervoor dat je minder omzet kunt maken omdat je zodoende minder tijd hebt voor klanten om je winkel te ontdekken. Daarom is de combinatie van een webshop openen en het hebben van een fysieke winkel handig en kun je zelf bepalen om flexibele om te gaan met de openingstijden van je fysieke winkel omdat je de webshop ook hebt. |