In de afgelopen tien jaar hebben retailers het doel ter harte genomen door innovatieve, klantgerichte winkels te creëren en ultramoderne webshops te optimaliseren om gepersonaliseerd, naadloos winkelen en bezorgen mogelijk te maken. Doelgerichte merken weten dat het ontwikkelen van een betekenisvolle ervaring voor hun klanten afhankelijk is van het contact met hen op persoonlijk en emotioneel niveau, en weten wanneer genoeg genoeg is. Bedrijven en merken moeten zeggen wat ze bedoelen en menen wat ze zeggen. Het is een vergissing voor iedereen die een merk beheert om zich te laten meeslepen door de belofte van technologie. De pc is al geruime tijd het dominante platform voor e-commerce, maar mobiele apparaten worden snel het voorkeursplatform. En hoewel de snelle toename van mobiel gebruik fenomenaal is, beweren veel mobiele gebruikers dat, ondanks het gemak, de mobiele ervaring inferieure functionaliteit biedt. Omgekeerd, als gevolg van deze trend naar online handel, schalen merken hun fysieke aanwezigheid terug, met name in de banksector. Dit heeft oudere klanten vervreemd, die onzeker zijn over hun technische vaardigheden. In het VK heeft Barclays zijn ‘Digital Eagles’ opgericht, een technisch team dat zich toelegt op het helpen van ouderen om vertrouwd te raken met online bankieren. Hoewel het een welwillend gebaar is, worden de unieke behoeften van ouderen die de bank gebruiken als contactpunt om op een sociale, persoonlijke manier met andere mensen in contact te komen niet erkend. |
https://www.bruns.nl/werkvelden/brand-experience-center |
