Acat Nederland
Image default
Internet marketing

De taken van een SEO-specialist

De taak van een SEO-specialist is om te zorgen dat een website zo goed mogelijk vindbaar is in de zoekmachines. Er zijn meerdere manieren om verkeer naar je website te halen. Zo kan je bijvoorbeeld adverteren bij Google (SEA), of je kan actief zijn op Social Media. Echter, een belangrijk internetverkeer is afkomstig van zoekresultaten. Mensen zoeken op een bepaald onderwerp en worden zo naar een website gestuurd die relevant voor hen is.

De taak van een SEO-specialist is om ervoor te zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten terecht komt. Mensen klikken immers meestal slechts op de eerste resultaten en klikken niet door tot de vijfde pagina. Hoe hoger je dus in de zoekresultaten terecht komt, hoe meer verkeer er naar je website komt. Wanneer er meer verkeer naar een website komt, wordt er in de regel ook meer omzet gegenereerd. 

Een SEO-specialist kan er dus voor zorgen dat je meer omzet online maakt en meer resultaat van je website ziet. 

Onze werkwijze is gericht op het behalen van resultaat!

Met onze SEO-werkwijze proberen we zoveel mogelijk resultaat voor onze klanten te behalen. We hebben gemerkt dat veel mensen het proces van zoekmachines optimalisatie nogal ondoorgrondelijk vinden. Daarom hebben wij een eenvoudige werkwijze. Zo is het voor iedereen duidelijk welke stappen we doorlopen om tot het beste resultaat te komen.

Dit is onze werkwijze in acht stappen: 

  • Fase 0: De klant begrijpen. We vinden het heel belangrijk om de klant te begrijpen, zijn wensen goed te kennen en te begrijpen welke ervaring de klant met SEO heeft. Op die manier kunnen we hem zo gericht mogelijk verder helpen.

  • Fase 1: Het leggen van een fundering. Aan de hand van een checklist kijken we wat de huidige stand van zaken is. We beoordelen de website van de klant hier vooral technisch.

  • Fase 2: Zoekwoordenonderzoek. Samen met de klant kijken we welke zoekwoorden belangrijk en interessant voor hem kunnen zijn.

  • Fase 3: Website audit. Tijdens onze website audit kijken we vooral naar de inhoud van de website van de klant. Problemen die we signaleren melden we en we dragen een oplossing aan.

  • Fase 4: On-page SEO. We beginnen met het optimaliseren van de teksten op de website van de klant.

  • Fase 5: het zorgen voor regionale backlinks. Tijdens deze fase plaatsen we links van websites uit de regio naar de website van onze klant. Dit zien wij als de basis van fase zes. 

  •  Fase 6: Linkbuilding. We plaatsen links vanaf relevante domeinen naar de website van onze klant.

  • Fase 7: Onderhoud. Om duurzame resultaten te bereiken is SEO-onderhoud nodig. Maandelijks voeren we daarom een audit uit en versterken we de autoriteit van de website.

 

https://ralfvanveen.com/

Gerelateerde artikelen

Followme of subtiliteiten van het gebruik van hashtags op sociale media

Zo maak je van je leads ook klanten

Focus op de groei van je website