Wat de perceptie van de consument van duurzaamheid betreft, is het onderzoek duidelijk in haar conclusies. Gewoontes veranderen wellicht, máár de houding hier tegenover niet. En het is deze houding die blijft ontwikkelen. Het onderzoek gaat vooral de diepte in door met name te bespreken in welke mate consumenten prioriteit blijven geven aan duurzame verpakkingen, en de bereidheid om te handelen ten gunste van duurzame verpakkingen. Het onderzoek benadrukt verder het commerciële risico voor zowel merken als e-commerce retailers, bij gebrek aan duurzame verpakkingen en hoe moeilijk het is geworden om het traject van de shopper te onderscheppen. Onderzoek naar de duurzame verpakkingen van de toekomstOns onderzoek toont ook aan dat deze kijk op duurzaamheid een aantal verrassende en belangrijke veranderingen teweegbrengt in de manier waarop consumenten omgaan met verpakkingen, en benadrukt hoe we moeten samenwerken om het bewustzijn van de circulaire economie te vergroten. |
https://www.verpakkingsmaterialen.nl/ |