Innovatie bleef niet beperkt tot de voertuigen zelf. Steeds meer auto’s zorgden voor de groei van de aardolie-industrie, evenals de ontwikkeling van technologie voor de productie van benzine (ter vervanging van kerosine en kolenolie) en van verbeteringen in warmtetolerante minerale olie smeermiddelen (ter vervanging van plantaardige en dierlijke oliën). Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen. Gedurende het hele tijdperk werd de auto meer gezien als een noviteit dan als een echt nuttig apparaat. Storingen kwamen vaak voor, brandstof was moeilijk te verkrijgen, wegen die geschikt waren voor het reizen waren schaars, en snelle innovatie betekende dat een jaar oude auto bijna waardeloos was. Een belangrijke doorbraak in het bewijzen van het nut van de auto kwam met de historische langeafstandsrit van Bertha Benz in 1888, toen ze meer dan 80 kilometer van Mannheim naar Pforzheim aflegde om mensen bewust te maken van het potentieel van de voertuigen die haar man, Karl Benz, vervaardigde en na de succesvolle transcontinentale rit van Horatio Nelson Jackson door de Verenigde Staten in 1903. Veel oudere auto’s werden gemaakt met een assemblagelijn die de massaproductie van auto’s, die sommige bedrijven vandaag de dag nog steeds gebruiken omdat ze efficiënter zijn, ten goede zou komen. Deze periode duurde van ongeveer 1905 tot 1914 en het begin van de Eerste Wereldoorlog. Het wordt over het algemeen aangeduid als het Edwardiaanse tijdperk, maar in de Verenigde Staten staat het vaak bekend als het Messingtijdperk vanwege het wijdverbreide gebruik van messing in voertuigen in deze tijd. Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen. Binnen de 15 jaar die samen dit tijdperk vormen, zouden de verschillende experimentele ontwerpen en alternatieve energiesystemen worden gemarginaliseerd. Hoewel de moderne touringcar al eerder was uitgevonden, was het pas toen Panhard et Levassor’s Système Panhard een brede licentie en adoptie kreeg, dat er herkenbare en gestandaardiseerde auto’s ontstonden. Dit systeem specificeerde voormotorige, achterwielaangedreven interne verbrandingsmotoren met een schuifversnellingsbak. Traditionele voertuigen in koetswerkachtige stijl werden al snel verlaten en de runabouts van het buckboard verloor hun voorkeur met de introductie van de tonus en andere minder dure touringcarrosserieën. In 1906 was de ontwikkeling van stoomauto’s gevorderd en zij behoorden in die periode tot de snelste wegvoertuigen. Gedurende deze periode ontwikkelde de automobieltechnologie zich snel, mede doordat honderden kleine fabrikanten met elkaar concurreerden om de aandacht van de wereld te trekken. Belangrijke ontwikkelingen waren onder andere het elektrische ontstekingssysteem (door middel van een dynamotor op de Arnold in 1898, hoewel Robert Bosch, 1903, de neiging heeft de eer te krijgen), onafhankelijke vering (in 1873 bedacht door Bollée) en vierwielremmen (door de Arrol-Johnston Company of Scotland in 1909). Voor de vering werden op grote schaal bladveren gebruikt, hoewel er nog veel andere systemen in gebruik waren, waarbij hoekstaal de plaats innam van gepantserd hout als het favoriete materiaal van het frame. Transmissies en gashendels werden op grote schaal toegepast, waardoor verschillende kruissnelheden mogelijk waren, hoewel voertuigen over het algemeen nog steeds discrete snelheidsinstellingen hadden, in plaats van het oneindig variabele systeem dat men in auto’s uit latere tijdperken gewend was. Veiligheidsglas maakte ook zijn debuut, gepatenteerd door John Wood in Engeland in 1905. (Het zou pas in 1926, op een Rickenbacker, standaarduitrusting worden.) De New York to Paris Race van 1908 was de eerste reis van de wereld per auto. Duitse, Franse, Italiaanse, Italiaanse en Amerikaanse teams begonnen op 12 februari 1908 in New York City met drie van de deelnemers die uiteindelijk Parijs bereikten. De VS bouwde Thomas Flyer met George Schuster (coureur), die de race won met 22.000 mijl in 169 dagen. Ook in 1908 werd in Peru de eerste Zuid-Amerikaanse auto gebouwd, de Grieve. In 1909 werd Rambler de eerste autofabrikant die zijn auto’s uitrustte met een reservewiel dat op een vijfde wiel werd gemonteerd. Car Bags is een aanbieder van reistassen voor auto’s van alle merken. Car Bags biedt al jarenlang hoogwaardige auto reistassen aan voor iedere auto eigenaar. Bezoek de website van Car Bags voor het gehele aanbod aan auto reistassen. 1909 Hudson Model 20 – vernoemd naar het nominale vermogen, en verkocht op de eerste markt voor 900 dollar. |
https://www.car-bags.com/nl/ |