Je hoort vaak dat de wereld van marketing aan het veranderen is. Het is waar, maar ik heb het gevoel dat we daar allemaal een beetje anders naar moeten kijken. De wereld van marketing is veranderd. Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam. Het is geen kwestie van voorspellen waar marketing naartoe gaat. We leven het hier en nu. Traditionele marketing bereikt het publiek niet meer zoals vroeger. Zelfs in haar hoogtijdagen werd traditionele marketing niet beschouwd als een precisieaanpak. Het was een getallenspel, een spel dat simpelweg niet meer werkt. Kranten en tijdschriften zijn bijna verouderd, en TV en radio zijn in grote mate aan het afnemen. In plaats daarvan stijgt digitale marketing, of zoals wij het graag noemen, “marketing”. Simpel gezegd, het is de meest effectieve manier om een bedrijf vandaag de dag, en voor de nabije toekomst, op de markt te brengen. Ik zal die uitspraak opnieuw evalueren zodra een van deze altijd populaire einde-dag-films werkelijkheid is geworden. Tot die tijd sta ik er achter. Het implementeren van traditionele marketingstrategieën voor uw merk is als het doorbreken van uw oude FM-radio en de hoop dat u een paar zenders oppakt. Digitale marketing is het streamen van uw favoriete nummer rechtstreeks naar uw mobiele apparaat. U richt zich op een specifiek publiek en houdt de ideale leads en kopers 24/7 bij u aan de lijn. Bekijk de website van het internetbureau Zicht Online voor meer informatie. Wat is digitale marketing? Digitale marketing is datagestuurd en gerichte merkpromotie door middel van technologie. Terwijl de overkoepelende term “Digitale Marketing” mobiele apps, podcasts en andere vormen van digitale media kan omvatten, is het internet het middelpunt van alle tools en kanalen die een digitale marketeer tot zijn beschikking heeft. Digitale marketing is zeer georganiseerd, zeer gericht en levert in real time meetbare resultaten op. Er is geen sprake van giswerk. Strategieën worden voortdurend getest om te zien wat werkt en wat niet. U bent in staat om onmiddellijk resultaten te meten en strategieaanpassingen door te voeren. Dit is de manier van digitale marketing. Laat ik dat nog eens herformuleren. Dit is de manier van digitale marketing wanneer u een hoogopgeleid digitaal marketingbureau heeft dat uw merk ondersteunt. Wat is een digitaal marketingbureau? Een legitiem digitaal marketingbureau doet niet aan “spray and bid” marketing. Weg zijn de radio- of tv-spots en de advertenties in tijdschriften. In plaats daarvan komt een team van strategen, consultants, creatieven en ontwikkelaars die vanaf de basis samenwerken om meetbare resultaten te leveren. Een digitaal marketingbureau is een merkontwikkelings- en leadgenererende motor. Digitaal Marketingbureau vs. een marketingbureau Wat een digitaal marketingbureau moet doen Digitale marketingbureaus Verbeteren van uw bedrijf Ze werken samen met uw bedrijf om de efficiëntie en productiviteit te verbeteren. Met hun hulp definieert u beter uw doelstellingen en stelt u meetbare doelen. Bovendien vereist de focus op data en targeting een duidelijke definitie van uw beoogde koper, die doorgaans specifieker is dan de huidige bedrijven. Wanneer u met een digitaal marketingbureau werkt, bepaalt u precies wie uw ideale koper is en analyseert u zijn kooptraject. Zoals ik al zei, digitale marketing is zeer gericht. Wanneer u uw doelwit goed kent, bepaalt u wat uw berichten en voordelen moeten zijn om rechtstreeks met uw ideale koper te spreken. Uw unieke propositie, die aansluit bij uw ideale koper, is wat een verbinding vormt met de mensen die van uw bedrijf kopen. Digitale marketingbureaus beheersen uw merk online Een zeer effectieve, kopersgerichte website stelt u in staat om uw merk online te presenteren. Van daaruit helpt een digitaal marketingbureau u te bepalen welke platforms en kanalen moeten worden gebruikt om uw ideale kopers te bereiken. Een deskundig digitaal marketingbureau positioneert uw bedrijf als marktleider door |
https://zicht.nl/ |