De toegevoegde waarde van online marketing

De toegevoegde waarde van online marketing

De toegevoegde waarde van online marketing

Bijna elk bedrijf is op zoek naar de online kip met de gouden eieren, maar online succes bereik je niet binnen een vloek en een zucht. Je komt niet door één druk op de knop bovenaan in de Google zoekresultaten te staan, hiervoor zul je wel wat moeite moeten doen. Een hoge positie in Google levert logischerwijs meer verkeer naar je website op en dat zal uiteindelijk leiden tot meer conversie. Dit maakt online marketing een belangrijk en steeds groter wordend deel van je bedrijfsstrategie. Door zoekmachineoptimalisatie en zoekmachine advertising in te zetten kun je snel grote stappen maken die leiden tot een groei van je bedrijf. 

SEO en SEA
Misschien wel de belangrijkste online afkortingen van dit moment: SEO en SEA. Search Engine Optimization en Search Engine Advertising. Beide zijn online strategieën die ervoor zorgen dat je hoger komt in de zoekresultaten van online zoekmachines. Om hoog in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google te komen is het belangrijk dat je website aan bepaalde eisen voldoet. Logischerwijs moet de belangrijkste zoekterm voor jouw product of dienst er zichtbaar zijn, maar ook de websitestructuur en gebruiksvriendelijkheid moeten op orde zijn. En zo zijn er nog een aantal factoren waarmee je rekening moet houden om beter vindbaar te worden. Daarnaast heb je natuurlijk nog de advertenties die getoond worden bovenaan de zoekresultaten. Ook hier zit meer achter dan bij een reguliere advertentie in bijvoorbeeld een krant. 

Een online marketing strategie
Het is dus een heel andere wereld dan die van offline marketing. Het is dus belangrijk dat je een goede en duidelijke online marketingstrategie opstelt én volgt. Stel duidelijke doelen, bepaal de middelen en kanalen die je nodig hebt en zorg dat je onderweg voldoende bijstuurt. Vergeet namelijk niet dat de online wereld continu verandert, en er dus ook regelmatig nieuwe eisen worden gesteld aan SEO en SEA. Ook op andere vlakken als social media is er constant verandering, nieuwe media komen erbij, andere haken af. Doelgroepen switchen van het ene medium naar het andere. Het is dus zaak dat je dit goed in de gaten houdt en er snel bij bent. 

Hulp nodig?
Klinkt het bovenstaande je als hocus pocus in de oren? Of heb je zelf geen tijd of capaciteit in huis om de online marketingstrategie vorm te geven en/of uit te voeren? Schakel dan de hulp in van een betrouwbaar (online) marketingbureau als Traffic Today. Neem eens een kijkje op hun website, maak een afspraak en zie wat ze voor jou kunnen doen!

 

https://www.traffictoday.nl/