Je bedrijf laten groeien

Tegenwoordig is het steeds lastiger om je bedrijf te laten groeien als je geen vertrouwen en loyaliteit hebt van je klanten. Bedrijven tegenwoordig zijn vaak aan het kijken hoe ze de klanten kunnen behouden. Van je klanten fans maken is de key, zo bouw je een succesvol bedrijf op. Om dit te doen moet je natuurlijk wel je klanten helemaal begrijpen. Je klanten laten je bedrijf groeien en je klanten nemen je product af. Er zijn dan ook veel manieren om je klanten te leren begrijpen. Een manier om je klanten te begrijpen is door de methode the voice of the customer te gebruiken. Deze methode is efficiënt en kan door ieder bedrijf worden toegepast.

 

Voice

De methode the voice of the customer is een veelgebruikte methode wanneer het om klantenonderzoek gaat. Zo kunnen bedrijven meer te weten komen over de klant en zijn behoeftes. In principe bevat deze methode alle feedback die je krijgt van klanten. Deze feedback heeft betrekking op hun behoeften, verwachtingen en hun gevoelens ten opzichte van het product of de dienst die je bedrijf aanbiedt. Deze methode is datagestuurd en dus gericht op feedback. Hierdoor is dit een relatief makkelijke methode. Je krijgt de feedback binnen en je kan kijken wat ermee gedaan moet worden. Je doet dit niet alleen, maar in teams. Vaak wordt er een communicatieprofessional bijgehaald om de feedback op een overzichtelijke manier te verwerken en om advies uit te brengen over hoe het nu verder gaat. Belangrijk is daarbij dat er rekening wordt gehouden met de prioriteiten.

 

Prioriteiten

De product prioritization is daarbij belangrijk, omdat je daarmee goed kijkt naar wat je precies eerst wil gaan aanpakken. Dit bestaat dan ook uit de stappen plannen, ontwikkelen, lanceren en managen. Vooral naar de stap launch wil je waarschijnlijk kijken als je je bedrijf verder wil laten groeien. Hoe kan het product nog beter gelanceerd worden? Vaak kijken sales en marketing mensen hierin mee en brengen advies uit. Ook de stap ontwikkelen wordt vaak nog eens onder de loep genomen als het bedrijf wil groeien.

https://www.reveall.co/guides/voice-of-the-customer

Gerelateerde Berichten